Lázár János nyitott a képviselők javaslataira, hogy hol lenne érdemes utakat felújítani | Demokrata


Dudás Róbert (Jobbik) aggasztónak tartja, hogy Észak-Magyarországon a vasúti közlekedés gyakorlatilag megszűnt, hiszen a 2010 előtt bezárt vasútvonalak újranyitása csupán ígéret maradt a kormány részéről. Rámutatott arra is, hogy a kistelepülések bekötőútjai gyakran járhatatlan állapotban vannak. Három megyét érintően különösen éles a helyzet a 23-as és 25-ös főutakon, amelyek Bátonyterenyét és Ózdot kötik össze. A problémát súlyosbítja, hogy egy javaslat nyomán a hatvan kilométeres szakaszból hat kilométert "kiragadtak", és a tervek szerint Európa legszebb szerpentinjét kívánják megépíteni 30 milliárd forintból. Dudás hangsúlyozta, hogy a régió valódi fejlesztésekre szorul, nem pedig látványberuházásokra.

Lázár János nyilatkozata szerint az utóbbi években 4200 milliárd forintot fordítottak az első- és másodrendű utak felújítására, ami körülbelül ezer kilométernyi út korszerűsítését jelenti. Az építési és közlekedési miniszter hangsúlyozta, hogy szívesen fogadják a képviselők javaslatait az úthálózat fejlesztésével kapcsolatban, hogy hol lenne szükséges beavatkozás.

Kiemelte, hogy minden településhez vezető utat meg kell újítani. A 23-as és 25-ös úttal kapcsolatban hangsúlyozta, hogy a helyi lakosok kérték ennek a szakasznak a felújítását, amely végül az eredetileg előirányzott 30 milliárd forint helyett 20 milliárd forintba fog kerülni. Az elmúlt évek során Heves megyében összesen 160 milliárd forintot fordítottak útfelújításokra, és a következő évben 36 kilométernyi útszakaszt terveznek megújítani – tette hozzá.

A miniszter úr rendkívül meggyőző érvelési képességekkel bír.

– Kérlek, formáld meg a mondandódat saját szavaiddal – kérte az ellenzéki képviselő, de a választ végül nem fogadta el.

Related posts