Ezért a Red Bull számára még Verstappen aggasztó megnyilvánulásai ellenére sincs semmi veszve.
Max Verstappen figyelmeztetett a veszélyekre a második mexikói szabadedzés után, amelyet az ő dominanciája zárt le. Kiemelte, hogy bár egy gyors kört futott, a versenytempója nem volt megnyugtató, és ha a verseny során tapasztalt teljesítménye nem javul, akkor a győzelem elérhetetlennek tűnhet. Mégis, a holland pilóta számos tényezőre támaszkodhat a siker érdekében.
A második szabadedzés második felében teljesített versenyszimulációs etapok alapján tényleg van teendő Red Bullnál, ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a pénteki napról a szombatira mindegyik csapat gőzerővel dolgozik a beállításokon a központjában levő szimulátorban, így semmi sincs kőbe vésve. A képet ráadásul árnyalja, hogy a Mercedesekkel és a Ferrarikkal egyetemben a holland közepes keveréken teljesítette a megtankolt autós etapját, míg a McLarenek lágyakon, ami nehézzé teszi az összehasonlítást.
Mivel az első mexikói edzésnapon szokás szerint nagyon alacsony volt a rendkívül poros pálya tapadása, a lágy és a közepes keverék között minden bizonnyal nagyobb volt a különbség, mint amekkora a hétvége további részében lesz, így a McLaren előnye adott esetben csökkenhet.
Nem minden olyan idilli a papajaföldön, ahogyan azt sokan gondolják, és ezt Norris szavai is jól tükrözik: "Egyébként egész tűrhető napunk volt, figyelembe véve, hogy az első edzést kihagytam. Villámgyorsan rátaláltam a határaimra... de éppen ez volt a probléma is, túlságosan hamar felfedeztem őket! Általában pénteken már előrébb tartunk a programban, most viszont kicsit lemaradtunk, és az egykörös egyensúly teljesen szétesett."
Mark Hughes a The-Race.com oldalán kiemelte, hogy a Norris és Verstappen lágy gumis köreinek fedélzeti felvételei szembetűnő eltéréseket mutatnak. A Red Bull a lassú kanyarokban, különösen a 4-5-ös kanyarkombinációban, jelentős előnyre tett szert az első tengely tapadásában. Norris itt szembesült a hátrányának legnagyobb részével, ugyanakkor Verstappen és Leclerc összehasonlításakor is hasonló tendencia figyelhető meg, bár Leclerc kevesebb időt vesztett. Érdemes megjegyezni, hogy a Ferrarik valószínűleg magasabb motorüzemmódban futottak, mint a riválisaik, ami még inkább felerősíti a versenyhelyzetek közötti különbségeket.
A Red Bull tehát kiemelkedően teljesít az első tengelyen, túlszárnyalva bármely más autót, ami természetesen nem jelent biztosítékot a sikerre. A pálya tapadásának gyors javulása és a precíz beállítások módosítása azonban könnyedén felülírhatja a pénteki erősorrendet.



