Valóban komolyabb szabályozások lépnek életbe az FIA részéről | M4 Sport

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) valóban módosít a vezetőszárnyak rugalmasságának ellenőrzésére vonatkozó teszteken. A csapatoknak elegendő időt biztosítanak a felkészülésre, mivel az új eljárás csak a Spanyol Nagydíjon lép életbe.
A 2024-es szezon második felében kiemelkedően sokat foglalkoztak a rugalmas szárnyak kérdésével, miután több szakértő úgy véli, hogy a McLaren, a Ferrari és a Mercedes jelentős előnyre tett szert azáltal, hogy bátran kihasználták a szabályok adta lehetőségeket.
A Red Bull többször is jelezte aggályait, mire a szövetség a Belga Nagydíj során külön kamerákkal kezdte el figyelemmel kísérni a vitatott elemek működését. Ezzel az ügyet "lezártnak" nyilvánították, és úgy tűnt, hogy nem szándékoznak további módosításokat eszközölni. A Ferrari ezt ügyesen kihasználta, és gyorsan pályára vitte a fejlesztéseit, amelyekkel ügyesen kivárták a helyzetet.
Pénteken azonban elterjedt a hír, hogy 2025-ben várhatóan új irányvonalak léphetnek életbe, mivel a szövetség szigorúbb terheléses tesztek bevezetését tervezi. Bár hivatalosan még nem jelentették be, az Autosportnak tett nyilatkozatában a szövetség szóvivője ezt megerősítette.
A szövetség már eljuttatta a vonatkozó műszaki irányelveket, amelyek kidolgozásának hátterében állítólag az a szándék áll, hogy a jövőben elkerüljék a rugalmas szárnyakkal kapcsolatos folyamatos diskurzusokat. Ami a határidőket illeti, az FIA az Ausztrál Nagydíj kapcsán szigorúbb ellenőrzéseket vezet be a hátsó és az első szárnyak tesztelésére vonatkozóan.
„A FIA együléses kategóriájának elemzései alapján, amelyek a 2024-es szezon befejezése után zajlottak, elköteleztük magunkat amellett, hogy a karosszéria rugalmasságának kérdése ne legyen többé vitatott” – nyilatkozta a szóvivő az új szabályozásokkal kapcsolatban.