Tudományos megközelítéssel kívánják csökkenteni a győri egyetem körüli forgalmi torlódásokat.


Aki reggelente vagy a kora délutáni csúcsidőszakokban megfordul a Széchenyi István Egyetem környékén, az jól tudja, hogy angyali türelemre van szükség. A rengeteg autó és gyalogos jelenléte ugyanis garantáltan dugókat okoz. Az egymásra épülő körforgalmak, a Jedlik-híd, a Rónay Jácint utca és a Hédervári út naponta többször is elérhetetlenné válik. Azonban most a városvezetés, az Útkezelő, a rendőrség és a Városrendészet együttműködve az egyetemmel közösen keresnek megoldást a forgalmi problémák enyhítésére.

A helyszínen, egy különösen nehéz időszakban, reggel fél nyolckor zajló sajtótájékoztatón Kósa Roland (TSZV-LMP-Momentum-MSZP) alpolgármester bejelentette, hogy elkezdték a kialakult forgalmi helyzet alapos vizsgálatát, és különféle megoldási lehetőségeket dolgoznak ki a dugók csökkentése érdekében. Örömmel számolt be arról, hogy a költségvetésben sikerült megfelelő forrást találni a szükséges intézkedések finanszírozására, és hangsúlyozta, hogy több lakossági bejelentés is alátámasztotta a forgalmi rend módosításának szükségességét.

Máthé-Tóth Péter, Győr Megyei Jogú Város Útkezelő Szervezetének igazgatója meglepő és figyelemfelkeltő statisztikákkal világította meg a helyzet súlyosságát. Az elmúlt évek forgalmi tendenciái alapján naponta körülbelül 16 ezer személyautó halad el az egyetem előtt, míg a környék gyalogátkelőhelyeit naponta mintegy 6 ezer gyalogos használja, amelyek összhossza körülbelül 270 méter. Ekkora forgalom mellett nem meglepő, hogy a torlódások szinte állandó jelenséggé váltak a környéken.

A Kálóczy tér és Hédervári út kereszteződésében zajló szakmai tájékoztató középpontjában a forgalmi problémák kezelésének innovatív megközelítése állt. A rendezvény célja az volt, hogy bemutassák, miként tervezik enyhíteni az egyetemi körforgalomban tapasztalható torlódásokat. Érdekes módon nem a körforgalom méretének növelésére fókuszálnak, hanem a gyalogosforgalom hatékonyabb kezelésére. A helyi rendőrség forgalomirányító szakembereit vonják be a megoldásba, akik szükség esetén manuálisan beavatkozhatnak a dugók elkerülése érdekében.

A probléma megoldásához forgalomelemző szakértők közreműködését is igénybe veszik, akik a földi és légi kamerák segítségével rögzítenek felvételeket, nyomon követik a forgalmat, és elemzik az időszakokat. Az így összegyűjtött adatokat Európa egyik legkorszerűbb szoftverének segítségével értékelik ki, lehetőségeket kínálva ezzel a városvezetés és a szakmai kivitelezők számára.

Az Útkezelő igazgatója szerint ha nem is egy lépésben oldják meg a közlekedési anomáliákat, de a jövő évi költségvetés tervezésekor már lesznek kézzelfogható javaslataik, a dugók enyhítésére. A szakember az időzített lámpás megoldást tartja az egyik legvalószínűbb lehetőségnek, de az is egészen biztos, hogy a jövőben a csúcsidőszakokban fogunk még forgalomirányító rendőrökkel és városrendészekkel találkozni.

Related posts