Több ezer Volkswagen munkatársának sztrájkja zajlik, amely akár korlátlan ideig is eltarthat, így a munkabeszüntetés hosszú távon is elnyúlhat.
Nincs visszaút: sztrájkkal kezdi a hetet a Volkswagen szakszervezete. A szakszervezet határozottan és eltökélten lép fel a német autógyártó gyárbezárási szándékaival szemben. Az elégedetlenség jeleként minden telephelyen figyelmeztető sztrájkokat indítottak az alkalmazottak. További részletekért olvassák el cikkünket.
A legfrissebb hírek szerint a Reuters arról számolt be, hogy több ezer ember gyűlt össze a Volkswagen wolfsburgi központjában. Ezen kívül, a hannoveri üzemben, amely körülbelül 14 ezer munkavállalónak ad otthont, valamint más alkatrész- és autógyárakban, mint például az emdeni, salzgitteri és brunswicki létesítményekben is zajlottak demonstrációk.
A Volkswagen wolfsburgi gyárában lezajlott kétórás sztrájk jelentős hatással bírt, hiszen ennek következtében több száz autó, köztük a legendás Golf modellek gyártása is leállt.
- adták hírül szakszervezeti források.
A sztrájkok 24 órán át vagy akár korlátlan ideig is elhúzódhatnak, ha a bértárgyalások következő fordulójában nem születik megállapodás. Ezzel visszahúzzák a Volkswagen teljesítményét, noha az autógyártó már most is csökkenő szállításokkal és zuhanó profittal néz szembe.
- fogalmazta meg Thorsten Groeger, az IG Metall szakszervezet tárgyalócsoportjának vezetője.
Daniela Cavallo, a Volkswagen üzemi tanácsának vezetője szerint
A december 9-én esedékes negyedik tárgyalási forduló vagy a felek közötti konszenzus kialakulásához vezet, vagy éppen ellenkezőleg, feszültséget fokozhat.
"Sajnálatos módon a közelmúltban érkezett vezetőségi jelzések nem éppen biztatóak" - emelte ki, hozzátéve, hogy az üzemek bezárása, a tömeges elbocsátások és a bérek csökkentése olyan vörös vonalat jelent a munkavállalók számára, amelyet nem lehet figyelmen kívül hagyni a jelenlegi tárgyalások során.
A Volkswagen szóvivője szerint az autógyártó tiszteletben tartja a munkavállalók sztrájkjogát, és lépéseket tett azért, hogy biztosítsa az ügyfelek alapvető ellátását, és minimalizálja a sztrájk hatását.
A szakszervezet a múlt héten olyan intézkedéseket javasolt, amelyek szerintük
Ez körülbelül 1,5 milliárd eurós (nagyjából 622 milliárd forint) megtakarítást jelent, amely magában foglalja a 2025-ös és 2026-os bónuszok lemondását is.
A Volkswagen azonban egy merész lépésre szánta el magát: 10 százalékos bércsökkentést követeltek. Érvelésük szerint a piaci részesedés megőrzése érdekében elengedhetetlen a költségek mérséklése és a profit maximalizálása. Az európai autógyártók ugyanis nehézségekkel küzdenek: a kereslet csökkenése, a magas gyártási költségek, a kínai versenytársak egyre erősödő jelenléte, valamint az elektromos autókra való átállás lassú üteme mind komoly kihívások elé állítja őket.