Sosem hittük volna, hogy egy bizonyos márka már második éve uralja a csúcsot.
A Brand Finance legfrissebb kutatása alapján a globális rangsorban a legértékesebb márkák közül négy a technológiai szektorból származik. Az Apple továbbra is megőrzi vezető pozícióját 2025-re is, megerősítve dominanciáját a piacon.
A brit Brand Finance piackutató és üzleti tanácsadó cég 2025-ös Global 500 ranglistáján az Apple immár második éve a világ legértékesebb márkájának számít. A legfrissebb adatok szerint az Apple márkaértéke 11%-kal, 574,5 milliárd dollárra emelkedett az előző évhez képest, ami tovább erősíti a cég piaci pozícióját – derül ki a Brand Finance által közzétett legértékesebb márkák listájából.
Az Apple vezető szerepének megerősítése mellett a Brand Finance ranglistája hangsúlyozza a technológiai szektor kiemelkedő pozícióját, továbbá figyelemfelkeltő módon rávilágít a kínai és európai márkák dinamikus fejlődésére is.
" Az arra vonatkozó elemzésünk, hogy mely márkák növekedtek a legnagyobb mértékben 2020 óta, azt mutatják, hogy a technológiai vállalatoknak nincs monopóliuma a tartós márkanövekedés terén. Egy másik globális trendet erősít az a tény, hogy az olyan kínai márkák, mint a TikTok, Pinduoduo és BYD, hogyan válnak vezető szereplőivé a márkaépítés terén, az új virtuális világukkal. Ez kihívást jelent a bevett márkavezetőknek - összegezte a döntés hátterét David Haigh, a Brand Finance alapítója és vezérigazgatója
A tizenötödik helyezést a Verizon mondhatja magáénak, amelynek piaci értéke 72,3 milliárd dollárra rúg, ezzel 1 százalékos növekedést könyvelhet el. A tizenhatodik pozíciót a Kínai Mezőgazdasági Bank foglalja el, míg a tizenhetedik helyen az amerikai Home Depot áll, amelynek márkaértéke 23 százalékkal nőtt, és elérte a 65,1 milliárd dollárt. A japán márkák közül a Toyota emelkedett ki, megszerezve a 18. helyet 64,7 milliárd dolláros értékkel, szintén 23 százalékos növekedést mutatva. A tizenkilencedik helyen az ázsiai pénzügyi szektor prominens képviselője, a Bank of China található. A lista végén, a huszadik helyen a kínai Moutai zárja a sort, amelynek szeszipari márkája 17 százalékos emelkedéssel 58,4 milliárd dollárra nőtt.
A Brand Finance legfrissebb jelentése alapján a világ 500 legértékesebb márkájának összértéke az előző évhez képest 10 százalékkal emelkedett, elérve a közel 9500 milliárd dollárt. Az amerikai márkák dominálnak a listán, összesen 193 képviselővel. Ezzel szemben az ázsiai márkák 15 százalékos részesedést képviselnek, aminek köszönhetően 69 kínai vállalat is előkelő helyet foglal el a rangsorban. A német márkák, 27 képviselőjükkel, a harmadik helyen állnak, a globális érték 6 százalékát birtokolva.