Sok fiatal számára a bulizás és az alkoholfogyasztás már nem számít vonzó lehetőségnek.

A Heineken és az Oxfordi Egyetem közötti együttműködés keretében végzett kutatás rávilágít arra, hogy a közvélemény fokozatosan elmozdul az alkoholfogyasztás hagyományos normáitól. A fiatalok körében egyre inkább előtérbe kerülnek az alkoholmentes italok. Az öt különböző országban - Japánban, az Egyesült Államokban, az Egyesült Királyságban, Spanyolországban és Brazíliában - 12 ezer felnőtt bevonásával végzett kutatás eredményei azt mutatják, hogy a fiatalabb generációk tudatosabban választanak az italfogyasztás terén, és folyamatosan növekvő érdeklődés mutatkozik az alkoholmentes alternatívák iránt - számol be a Világgazdaság.
A válaszadók körében 38% már rendszeresen választ alacsony alkoholtartalmú vagy teljesen alkoholmentes italokat társas összejövetelein. Noha a sörfogyasztás 2023-ban világszerte csökkent, az alkoholmentes alternatívák iránti kereslet folyamatosan növekszik. E trend mögött a közösségi média is jelentős szerepet játszik, ahol a Z-generáció tagjai egyre inkább követik az egészséges életmódot hirdető influenszereket, így formálva saját fogyasztási szokásaikat.
Bár sokan tapasztalják, hogy a társadalmi normák gyakran az alkoholfogyasztást sürgetik a társasági eseményeken, a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a fiatalabb generációk körében egyre inkább elterjedt az alkoholmentes italok preferálása. Az Egyesült Királyságban a megkérdezettek 63 százaléka nyitott az alkoholmentes lehetőségekre, míg Japánban ez az arány csak 41 százalék. Különösen a nők és a Y-generáció tagjai mutatnak hajlandóságot az alkoholmentes változatok választására, és a közvélemény is egyre inkább kedvezően fogadja ezt a trendet, ami új utakat nyithat a társadalmi interakciókban.
A kutatás során megfigyelt eredmények rámutatnak arra, hogy a Z-generáció tagjai a legnyitottabbak az alkoholmentes italok iránt, mégis jelentős társadalmi nyomás nehezedik az alkoholos fogyasztásra. Különösen a férfiak érzékenyek arra, hogyan vélekednek róluk mások az alkoholfogyasztásuk tükrében. Ugyanakkor biztató hír, hogy több mint egyharmaduk pozitív visszajelzést kapott, amikor az alkoholmentes opciót választotta.