Rémálom az autómosóban: mint egy hímes tojást, úgy kell kényeztetni a Tesla Cybertruckot.
A karosszéria megsérülése esetén a javítás bonyolult és költséges
És persze ott van az a rozsdamentes acél karosszéria, amelyet - hacsak nem tették meg külön - gyárilag nem festenek le. Ez különlegessé és egyedivé teszi a mai autópiacon - ugyanakkor valóságos rémálom a karbantartás szempontjából. Ugyanis a rozsdamentes acél is hajlamos a rozsdásodásra, különösen, ha víz, vagy só éri. Ezt megelőzendő minden alkalommal le kell mosni a Cybertruckot, amikor ilyen hatások érik. Csakhogy a mosás is körülményes lehet, mivel a hagyományos tisztítószerek és samponok sem tesznek jót neki - írja a jalopnik.com. Ami pedig még rosszabb: ha a rozsdamentes acél elemek megsérülnek, a kár sokkal szembetűnőbb, hiszen nincs festék, amely elfedné - így a javításokra is nagyon kell figyelni.
A Cybertruckok különlegessége a 301-es sorozatú rozsdamentes acél, amely állítólag ugyanabból az alapanyagból készült, mint amilyet Elon Musk másik vállalata, a SpaceX is alkalmazott az űrhajók prototípusainak korai fejlesztése során. A 301-es acél legnagyobb előnye, hogy gazdaságosabb, mint sok más típus. Ezzel szemben a DeLorean ikonikus karosszériája például a tartósabb és korrózióállóbb 304-es acélból készült, amelyet a legtöbb konyhai evőeszköz gyártásához is használnak.
A Cybertruck tehát festés nélkül érkezik, ami viszont számos hátrányt vonhat maga után. Míg más autók esetében a karcok eltüntetése viszonylag egyszerű, hiszen az átlátszó lakkréteg polírozása általában megoldás lehet, a Cybertrucknál a helyzet bonyolultabb. Itt a karcolások a karosszéria fémfelületét érintik, mivel nincs rajta festékréteg. Ennek következtében az ilyen sérülések nem orvosolhatók a hagyományos polírozási módszerekkel, a javításuk pedig nehezebb és időigényesebb folyamatot igényel.
A Cybertruck használati útmutatója részletesen bemutatja az autó tisztításának sajátos eljárásait, és röviden összefoglalva: ez a folyamat gyökeresen eltér minden eddigi autótól, amit valaha vezettél, és nem éppen a legkényelmesebb. Az első és legfontosabb lépés, hogy bármikor, amikor maró hatású anyag – mint például fagyanta, madárürülék vagy rovarok – érinti az autó felületét, azonnal le kell mosni. Ez gyakran előfordulhat, tehát érdemes erre folyamatosan figyelni. A kézikönyv azonban arra is figyelmeztet, hogy a tisztítást sose végezd közvetlen napfényben, és kerüld a hagyományos autómosó szerek vagy samponok használatát, mivel ezek a festett autókhoz lettek kifejlesztve, és nem alkalmasak a Cybertruck egyedi felületének védelmére.
És még valami: még "Car Wash Mode"-ban sem ajánlott automata mosóba hajtani vele, mert a kefék és vegyszerek kárt tehetnek a karosszériában. Továbbá ha sózott úton vezetsz, azonnal le kell mosni az autó alját is. A kézikönyv szerint a fékeket is "egy rövid vezetés során, többszöri fékezéssel" kell megszárítani.
A helyzetet tovább árnyalja, hogy a kézikönyv megemlíti: "teljesen normális, ha a rozsdamentes acél felülete az idő előrehaladtával érlelődik" - tehát a Tesla nézőpontja szerint a Cybertruck nem rozsdásodik, csupán idősebbé válik. Azonban ha ez az "érlelés" valódi korrózióvá alakul, vagy baleset következik be, akkor a javításhoz különleges szerszámokra és szaktudásra lesz szükség. A rozsdamentes acél eltér a megszokott autóipari fémektől, és a legtöbb karosszérialakatos talán nem rendelkezik elegendő tapasztalattal ezzel a materiallal kapcsolatban. Ráadásul, ahogyan már említettük, a festék hiánya miatt nem lehet egyszerű fényezéssel eltüntetni a kisebb hibákat vagy a gyengébben sikerült javításokat. Így a Cybertruck tulajdonosainak valószínűleg mélyebben a pénztárcájukba kell nyúlniuk, ha szükségessé válik a karbantartás vagy javítás.