Lehetséges, hogy Piastri győzelme mögött a Norris-hiba játszott kulcsszerepet?

Lando Norris nem is sejtette, hogy egyetlen kiállással megnyerheti a 40. Magyar Nagydíjat, azonban Oscar Piastri reménykedett abban, hogy csapattársa esetleg hibázik. Ám végül minden hiába maradt. A dobogósok beszámolói.
A 40. Forma-1-es Magyar Nagydíj tele volt izgalmas fordulatokkal, és nem hiányoztak a meglepetések sem. A McLaren csapata Lando Norris vezetésével egy lenyűgöző kettős győzelmet aratott. A brit pilóta pályafutása kilencedik győzelmét ünnepelhette, miután a rajt során a harmadik helyről az ötödikre csúszott vissza. Azonban a csapata által választott egykiállásos stratégia végül neki kedvezett, lehetővé téve, hogy visszanyerje a pozícióját és megnyerje a versenyt.
Másodikként így Oscar Piastrit intették le, aki továbbra is vezeti a világbajnokságot, azonban az előnye 9 pontra csökkent. Miközben a pole-pozíciós Charles Leclerc csak a negyedik helyen ért célba a Ferrarival, a dobogó legalsó fokára a mercedeses George Russell állhatott fel.
A 70 körös verseny végét követően a korábbi IndyCar-klasszis, James Hinchcliffe vette át az interjúk lebonyolítását, ahol a dobogós helyezettek osztották meg élményeiket.
"Kipurcantam" - nyilatkozta Norris, aki a helyzet komolyságát hangsúlyozta. "Egyáltalán nem számítottunk arra, hogy kiállásra kényszerülünk, de az első kör után világossá vált, hogy ez az egyetlen lehetőség, ami segíthet nekünk a visszazárkózásban."
"Az utolsó szakaszban, amikor Oscar végre utolért, teljes gázzal vágtam neki a célegyenesnek. Ma valóban fantasztikus eredményt értünk el. Őszintén szólva, nem hittem, hogy ezzel a győzelmet zsebelhetjük be; inkább arra számítottam, hogy talán a második helyezést sikerül megszereznünk. Tudtam, hogy ha tiszta levegőben tudok autózni, és maximálisan nyomom a gázt, akkor talán van esélyem. És végül bejött, hiszen ötödszörre láttam először a kockás zászlót!" - tette hozzá a brit versenyző, akinek ez a diadal különösen emlékezetes volt.
Ilyen helyzetekben a szerencse is fontos szerepet játszik, de a hibázás elkerülése kulcsfontosságú. Kiváló körökre és átgondolt stratégiákra van szükség, és ma minden adott volt ehhez. A küzdelem olyannyira kiélezett volt, hogy nehéz megállapítani, ki birtokolta a pillanat varázsát. Oscar ellen versenyezni mindig kihívás, de emellett rendkívül izgalmas is. Minden tiszteletem az övé, hiszen remekül támadott, míg én csak éppen hogy lépést tudtam tartani.
"Teljes erőmből próbáltam nyomni, amennyire csak tudtam. Amikor észrevettem, hogy Lando egy kiállásos taktikát választott, tudtam, hogy a pályán kell megelőznöm, ami sokkal könnyebb mondatban, mint valóságban végrehajtani" - osztotta meg Piastri. "Ez egyértelműen kockázatos lépés volt, de sajnos ma a szerencse nem állt mellettünk. A csapat fantasztikus munkát végzett, és az autó a verseny második felére igazán magára talált."
"Nagyon hálás vagyok a csapatnak, hiszen az autó fantasztikus teljesítményt nyújtott az egész hétvégén" - osztotta meg az ausztrál versenyző, akit arról is faggattak, hogy meglepte-e Norris taktikája. "Igen, meg nem is. Abban a helyzetben nem sok veszítenivalója volt, így nem volt váratlan a lépése. Nem tudom, hogy végül helyes döntés volt-e, hogy megpróbálta megelőzni Leclerc-t, ezt majd alaposan átbeszéljük."
Piastri a végsőkig küzdött a győzelemért, és a célegyenes végén egy merész támadást is megkísérelt, amely majdnem ütközéssel zárult. "Legalább néhány tizeddel közelebb kellett volna kerülnöm, de ahhoz Landónak hiba csúszott volna a számításába" – felelte arra a kérdésre, hogy talán meg kellett volna várnia az utolsó kört. "Úgy éreztem, ez a legjobb esélyem. Soha nem szeretnéd az utolsó körre hagyni a dolgot, ezért azt gondoltam, hogy megpróbálom..."
"Nagyon elégedett voltam a mai futammal" - nyugtázta a harmadik helye kapcsán Russell. "Az időmérő egy kicsit meglepő volt, viszont maga a hétvége is meglepett mindenkit egy kicsit. Nagyon boldog vagyok, hogy újra a dobogón állhatok, igaz, volt néhány pillanat, amikor kicsit necces volt a helyzet Charles-lal. Amikor elhatározod magad egy bevetődésre, már nincs sok hely a korrigálásra, ha bemozdul az előtted haladó pilóta, és közben már a tapadás határán vagy."
„Úgy érzem, most már másodjára is sikerült közös nevezőre jutnunk. Nagy öröm számomra, hogy sikerült megelőznöm őt, és egy szép eredménnyel vághatunk neki a nyári szünetnek. Ez mindenképpen egy sokkal jobb teljesítmény, mint amit az utolsó versenyeken láthattunk” - mondta a Mercedes brit versenyzője.