A BYD szegedi projektjei új irányt vehetnek.


Az elektromos autók iránti alacsonyabb kereslet felülírhatja a BYD Szegeddel kapcsolatos terveit: a hivatalos álláspont szerint továbbra is elektromos és plug-in hibrid modellek is készülnek majd az új gyárban, de ez változhat.

Ahogyan arról az autopro.hu korábban tájékoztatott, a BYD új irányvonalat választott Európában, mivel a tisztán elektromos járművek iránti kereslet csökkent. A kínai vállalat rájött, hogy a sikeres terjeszkedéshez nem elegendő a Kínában bevált stratégiát alkalmazni a kontinensen. Európában több olyan piac is létezik, ahol az elektromos autókra való átállás nem történik meg egyik napról a másikra; ezek között pedig éppen a legjelentősebb országok, mint Németország és Olaszország is szerepelnek.

A stratégiaváltás keretében a vállalat újraértékeli a két európai gyárával kapcsolatos elképzeléseit. A BYD Szegeden és Izmirben (Törökország) új gyártóüzemeket hoz létre, hogy hatékonyan kiszolgálja az európai piac igényeit. Az eredeti koncepció szerint mindkét gyárban készülnek majd tisztán elektromos és plug-in hibrid modellek is.

Az Automobilwoche szerint a BYD fontolgatja, hogy szegedi gyárában csak tisztán elektromos autókat gyártson, ugyanakkor Izmirben csak plug-in hibrideket. Ezt az értesülést a cég nem erősítette meg, hivatalos álláspontja szerint továbbra is mindkét üzemben gyártanának elektromos és plug-in hibrid autókat is.

A szegedi gyár a legfrissebb információk szerint októberben kezdhet termelni, éves kapacitása első körben 150 ezer autó lesz. Izmirben 2026 tavaszán kezdhet autókat gyártani a BYD, szintén 150 ezres éves volumenben.

A BYD-hoz közel álló források információi alapján 2026 közepétől a cég által Európában kínált minden elektromos modellnek kötelezően elérhetővé kell válnia egy plug-in hibrid változata is – számol be róla az Automobilwoche.

Related posts