A MediaMarkt magyarországi vezetője végre megszólalt a kínai tulajdonszerzés kérdésében.


A kínai JD.com többségi tulajdonszerzése a MediaMarktban nem felvásárlást, hanem stratégiai partnerséget jelent, amely felgyorsítja az áruházlánc meglévő stratégiáját - mondta Szilágyi Gábor, a Media Markt Magyarország ügyvezető igazgatója a vg.hu-nak. A vásárlók gyorsabb kiszállítással és fejlettebb IT-megoldásokkal számolhatnak, miközben a márkanév és az üzlethálózat változatlan marad.

A JD.com Kína második legnagyobb e-kereskedelmi óriása, amely nem csupán az online világban, hanem az offline szektorban is dinamikusan bővíti tevékenységét. Az európai piacra való belépést már régóta fontolgatták, és a MediaMarkt révén megtalálták az ideális partnert, hiszen a cég tizenegy országban van jelen, ráadásul több mint ezer üzlettel rendelkezik.

A kínai vállalat már kiépítette infrastruktúráját az Egyesült Királyságban, Németországban és Franciaországban, saját logisztikai rendszerrel és adatközpontokkal. A MediaMarktban történő részesedésszerzés is ebbe a stratégiába illeszkedik.

A JD.com "bevásárolta magát" a cégbe, de nem beolvasztani, hanem fejleszteni kívánja

- emelte ki Szilágyi.

A kínai partner egyik legnagyobb előnye a fejlett logisztikai képesség:

Kína teljes területén képes másnapi kiszállítást biztosítani - ez a logisztikai precizitás Európában is új szintet hozhat

- emelte ki a vezérigazgató.

Az együttműködés révén a vásárlók számos konkrét előnyhöz juthatnak: a kiszállítási folyamat felgyorsul, korszerűbb informatikai megoldások kerülnek bevezetésre, és a kiszolgálás hatékonysága is jelentősen növekedni fog. Szilágyi határozottan kijelentette:

Nem lesz márkacserénk, nem lesz névváltoztatás, és egyetlen áruházunk sem zár be.

Kiemelkedő stabilitási tényező, hogy "a MediaMarkt jelentős családi tulajdonosa, a Kellerhals család továbbra is megőrzi részesedését a vállalatban". Ez azt mutatja, hogy a meglévő partnerek is bizakodóan tekintenek a JD.com belépésére, mint hosszú távú növekedési lehetőségre.

Szilágyi megnyugtatóan válaszolt az adatvédelem témájában: a két cég biztosította, hogy nem osztják meg egymással az adatbázisaikat.

Nem lesz közös adattárház, nem lesz adatáramlás Kína felé

- hangsúlyozta, megjegyezve, hogy mindkét fél szigorúan követi az európai adatvédelmi és versenyjogi előírásokat.

A folyamat még nem zárult le teljesen. A JD.com nyilvános vételi ajánlatot tett a MediaMarkt anyavállalatának részvényesei számára, és párhuzamosan zajlik a német versenyhivatali jóváhagyás, valamint a helyi hatóságok engedélyezési folyamata minden érintett országban.

Az ügyvezető véleménye szerint a tranzakció legkésőbb 2026 első felében befejeződhet.

Szilágyi összegzése alapján a JD.com belépése nem csupán irányváltást hoz, hanem megerősíti a MediaMarkt pozícióját. Ez az együttműködés új lehetőségeket teremt a vásárlók, a munkatársak és a beszállítók számára egyaránt, ötvözve a kínai partner technológiai innovációját a MediaMarkt gazdag európai piaci tapasztalatával.

Related posts