A BYD már hét országban meghatározó szereplővé vált a piacon.


A BYD figyelemre méltó sikereket könyvelhetett el 2025 első felében a globális piacon: a cég hét különböző országban lett a vezető szereplő a tisztán elektromos és plug-in hibrid járművek (NEV) szegmensében. A vállalat ambiciózus célja, hogy 2030-ra autóinak felét a kínai határokon túl értékesítse. Ennek érdekében folyamatosan bővíti gyártási kapacitásait, új piacokra lép be, és saját exportflottát alakít ki, hogy még szélesebb körben elérje ügyfeleit.

A délkelet-ázsiai piacon a BYD kiemelkedő teljesítményt nyújtott: Thaiföldön 24 ezer, Indonéziában pedig szinte 20 ezer járművet értékesített 2025 első felében. Emellett Hongkongban és Szingapúrban is dominálja az újautó-piacot, hiszen mindkét helyszínen az élen végzett.

Spanyolországban a Tesla megelőzésével, míg Olaszországban a BMW-t is maga mögé utasította az új energiahajtású járművek szegmensében. A vállalat jelenleg a harmadik európai gyárának helyszínét kutatja, és Spanyolország komoly esélyt jelenthet Magyarország és Törökország után.

Brazíliában a BYD lenyűgöző 47 ezer járművet értékesített, így az ország az egyik legsikeresebb exportpiacként emelkedett ki. Üzbegisztánban, az UzAuto partnerségével létrejött gyárból fél év alatt 9700 jármű gördült le a gyártósorról, elsősorban a Song Plus DM-i modellből. A vállalat célja, hogy a termelési kapacitását tízszeresére növelje. A BYD globális szinten 2,15 millió járművet értékesített az év első hat hónapjában, ezzel tovább erősítve pozícióját a világ vezető elektromosautó-gyártójaként – számol be róla a carnewschina.

Related posts