Škoda Octavia RS: Az erő és a stílus találkozása A Škoda Octavia RS nem csupán egy autó, hanem egy élmény, amely a teljesítményt és a dizájnt ötvözi. A legújabb modellje már 260 lóerős teljesítményével hódít, így nem csoda, hogy a sportos vezetési élmény


Az alapvető dizájn a 4. generációs Octavia stílusjegyeit hordozza magán; más szóval, már önállóan is egy sokkal dinamikusabb autó áll előttünk, amelyet hosszú motorháztető, kupészerűen ívelődő tetővonal, keskeny oldalüvegek és nyíl formájú fényszórók jellemeznek.

A sportverzió különleges vonásai közé tartozik a háromszög alakú fékhűtőnyílások, a bővített alsó légbeömlő, a modern LED Matrix világítás, a hűtőmaszk és a tükörház fekete keretezése, valamint a hátsó diffúzor és az elegáns légterelő, amely az ötödik ajtóra került.

A 19 hüvelykes, légellenállás-csökkentő betétekkel ellátott antracit színű Elias alufelnik már felárasak voltak, a 225/40-es abroncsokkal együtt (905 €). Végezetül külön említést érdemel a tesztautó Cosmic Green dukkózása, amely újabb bátor lépés a hagyományostól eltérő színvilág felé...

A beltérben elsőként a tökéletes anatómiájú elülső sportüléseken akad meg a szem, amelyek e szinten elektromosan állíthatók, fűthetők, sőt masszázsfunkciójuk is van.

A következő figyelemfelkeltő látványelem az átszabott bőrkormány, amely logikusan elhelyezett kezelőgombokkal van felszerelve. Mögötte egy digitális műszerfal ragyog, piros keretű körműszerekkel, ami tökéletesen illik egy sportautó karakteréhez. Az új, 13 hüvelykes központi kijelző grafikája lélegzetelállító, akárcsak az összes új Škodáé; érdemes megemlíteni például a menetmódok ábrázolását is. A kezelése a jól elhelyezett, alul és felül sorakozó ikonoknak köszönhetően meglehetősen egyszerű és intuitív.

Az alatta található kompakt kezelőpanel kifejezetten a felhasználói élmény fokozását célozza: csupán egy gombnyomással életre keltheti például a klímavezérlőt vagy az aktív parkoló- és kisorolási automatát. A prémium funkciók között kiemelkedik a 12 hangszórós, 675 wattos Canton hi-fi rendszer, amely digitális vevőkészülékkel van felszerelve, így a zenei élmény valóban lenyűgöző.

A vezetéstámogató rendszerek esetében nem szükséges különösebb figyelmet szentelni, hiszen a választék szinte teljes. Azonban még mindig rengeteg lehetőség rejlik az Octaviákban, különösen a lenyűgöző rakodókapacitásukban, ami verhetetlen a piacon.

A hatalmas ötödik ajtó mögött egy lenyűgöző koffer várja, amelynek alapkapacitása 600 liter. Az üléstámlák előredöntésével azonban ez a tér elképesztő, 1555 literes méretre bővíthető. És ne feledjük, hogy mindez nem egy hagyományos, bakancsos SUV-ról szól, hanem egy stílusos liftback karosszériáról!

A motorizáció szempontjából az új RS szinte teljesen visszatér a kezdetekhez: az 2000-ben debütált első generáció ugyanis csupán benzines turbómotorral volt elérhető.

Az Audi TT-ből származó 1,8 literes motor egy igazi mérföldkő volt, hiszen a márka palettáján 180 lóerős teljesítményével szenzációszámba ment. Azóta minden új generáció vagy frissítés újabb izgalmakat hozott, és így jutottunk el a jelenlegi kétliteres TSI motorig, amely már 265 lóerőt tud produkálni, ezzel pedig a Škoda történetének legerősebb motorjává lépett elő.

Amely kizárólag hétfokozatú DSG váltóval társul, liftback és kombi verzióban egyaránt. A tekintélyes erőpotenciál tökéletes átvitelét VAQ elektronikus differenciálzár biztosítja, amely mindig a jobb tapadással rendelkező elülső kerékre küldi a nagyobb nyomatékot. Tesztautónk opciós többletei voltak az adaptív lengéscsillapítók, amelyek - a menetmód-választóval együttműködve - 15 fokozatban variálták a rugózás keménységét.

Mindez egy rendkívüli útfekvésben és kanyarstabilitásban mutatkozott meg a vezetés közben; a brutális gyorsulásokkal együtt egyértelműen éreztem, hogy egy valódi "hot hatch" autó irányítását bízták rám. És itt van még egy lényeges részlet: mindezt egy IGAZI motorhang kísérte, szemben az előző generáció szintetikus, hangszórókon keresztül közvetített hangzásával...

Related posts