Kína kihívások elé állítja a BMW-t.

A BMW profitja az idei első negyedévben 26,4%-os csökkenést mutatott, ami elsősorban a kínai piacon tapasztalt trendeknek tudható be.
A BMW csoport bevétele 7,8 százalékkal, 33,8 milliárd (13,6 ezer milliárd forint) euróra süllyedt 2025 első negyedévében. A visszaesés elsősorban a kínai piacon jelentkezett. Míg a BMW-nek sikerült kismértékben növelnie az eladásait Európában és az Egyesült Államokban, Kínában több mint 17 százalékkal kevesebb autót tudott eladni.
A BMW az első negyedévben 586 ezer járművet szállított ki, ami éves szinten 1,4 százalékos csökkenést jelent. Az adózás előtti nyereség 3,1 milliárd euróra esett vissza, ami negyedével alacsonyabb a tavalyi adatokhoz képest. Az autóipari szegmens jövedelmezősége 6,9 százalékra csökkent, ami 1,9 százalékponttal maradt el az előző év teljesítményétől.
Bár az Egyesült Államok által bevezetett vámok kihívások elé állítják a vállalatot, a BMW optimistán tekint a jövőbe, és arra számít, hogy az idei nyeresége nem változik jelentősen, várhatóan körülbelül 11 milliárd euró (4444 milliárd forint) szinten marad. Ennek eléréséhez azonban növekedésre van szükség, hiszen a BMW csoport adózott eredménye az idei év első negyedévében 2,2 milliárd euróra csökkent, ami 26,4 százalékos visszaesést jelent az előző év hasonló időszakához képest.
A BMW M5 úgy tudott megújulni és megőrizni életképességét, hogy elektromos hajtással bővült. Ennek köszönhetően már könnyebben elnézhetjük neki, hogy mérete egy teherautóéhoz hasonlítható. Fedezd fel a Vezess tesztjéből ezt a 727 lóerős szörnyeteget!