Megdöbbentő statisztikák mutatják, hogy a magyar autósok milyen nehéz anyagi helyzetben vannak.


Egy közelmúltbeli régiós felmérés eredményei alapján a megkérdezettek tíz százaléka arról számolt be, hogy jelenleg még egy apróbb autós hiba kijavítására sem rendelkezik elegendő anyagi forrással.

A közép-kelet-európai térségben a járművek átlagéletkora már meghaladta a 12 évet, és a megkérdezettek 48%-a olyan autóval közlekedik, amely legalább tíz éves. Érdekes módon, az autósok közel fele nem szándékozik lecserélni kocsiját a következő öt év során – derül ki a Mol-csoport legújabb felméréséből.

A tanulmány során Magyarország, Csehország, Szlovákia, Románia, Szerbia és Szlovénia autós karbantartási szokásait elemeztük. A kutatás célja volt feltérképezni, hogyan végezzük az autók karbantartását ezekben az országokban, és milyen eltérések figyelhetők meg a különböző kultúrák és hagyományok között.

Az Európai Unió statisztikái szerint Magyarországon az autók hivatalos átlagéletkora 15 év, míg Romániában ez az érték 15,5 év, Szlovákiában 15,1 év, Csehországban pedig 16,2 év. Érdekes, hogy a hazai válaszadók 54%-a úgy véli, hogy az autója inkább új vagy legalábbis nem öreg, ugyanakkor 62%-uk tíz évnél idősebb járművet vezet.

Az autósok csaknem fele nem tervezi lecserélni járművét a következő öt évben, függetlenül annak életkorától. Különösen aggasztónak nevezték, hogy minden tizedik válaszadó azt mondta: jelenleg egy kisebb meghibásodás javítására sem tudna pénzt fordítani, ami a karbantartás elhanyagolása mellett komoly kockázatot jelent a régió közlekedésbiztonságára.

Related posts