A felsőoktatásban úttörő lépést tettek, amikor a gamerekkel kötöttek szerződést.

Egy régi kapcsolat hivatalos keretek között is megerősítést nyert. Szerdán délután a Szekszárdi Gamer Egyesület és a Pécsi Tudományegyetem Kultúratudományi Pedagógusképző és Vidékfejlesztési Kara együttműködési megállapodást írt alá, amely új lehetőségeket nyit meg a közös projektek és kezdeményezések előtt.
A Gamer Egyesület és a helyi egyetemi kar közötti paktum igazi úttörő lépés a magyar felsőoktatásban – hangsúlyozta dr. Szécsi Gábor dékán. Ez az első alkalom, hogy az e-sport és a digitális generációk képzése ennyire hangsúlyosan megjelenik a tehetséggondozás területén, ami új lehetőségeket teremt a fiatalok számára.
Ez a sportág lényegében a számítógépes és konzolos játékok versenyszerű megmérettetése, amely jóval több, mint egy egyszerű szabadidős tevékenység. Itt nem csupán egyénileg ülnek le a játékosok a gép elé, hanem szervezett csapatok mérkőznek meg egymással. A gyorsaság és ügyesség kulcsfontosságú, miközben a reflexek folyamatos kihívások elé állítják a résztvevőket. Ezen a színtéren a közös munka és a csapatdinamika éppoly jelentős, mint az egyéni teljesítmények, hiszen a siker gyakran a csapat erején múlik.
A kar kínálatába integrálják.
A jövőben beépítik az e-sportot a kar képzési kínálatába úgy is, mint tehetséggondozási témát, vagy mint az új nemzedékeket lekötő tevékenységi formát. Így a jövő pedagógusai megismerhetik ezt a technikát, technológiát, gondolkodásmódot, hogy tudják, a fiatalokat mi köti le akkor, amikor kilépnek az oktatási intézmény kapuján. Ezen túl, egyebek mellett a felnőttoktatásban, illetve a Család Akadémia programjában is szerepet kap az e-sport. Hogy ne démonizálják ezt a tevékenységformák, hanem megismerve jótékony hatásait megértsék az emberek, hogy sok képességükre, az egészségükre jótékonyan hat ez a tevékenység, és erősítheti azokat a készségeket, amelyek révén a fiatalok sikeres digitális polgárokká válhatnak. Ezt a munkát az egyetemen dr. Varga István adjunktus menedzseli.
A gamer közösség számára igazi megtiszteltetés.
Tóth Imre János, a Szekszárdi Gamer Egyesület elnöke kiemelte, hogy számukra nem csupán megtiszteltetés, hanem valódi előny is, hogy egy ilyen tudományos háttérre leltek. Az egyetem támogatása különösen értékes, legyen szó kutatásról, tehetséggondozásról vagy versenyek szervezéséről. Magyarországon az e-sport még nem kapta meg azt a komolyságot, amit a világ más tájain tapasztalhatunk, és ez a helyzet sürgeti az előrelépést.