Főzőműsorok legviccesebb balhéi: Konyhai káosz és ízletes bakik!


Nincs kétség afelől, hogy Damu Roland és Bangó Margit főzőműsoros botrányai mögött valódi érzelmek húzódtak meg, amelyek az őszinte indulatok szülöttei voltak. Ugyanakkor érdemes megvizsgálni a másik oldalt is, ahol a versenyzők már a színművészet fortélyait is bevetették, hogy feszültségekkel és drámai fordulatokkal tegyék izgalmassá a műsort, mindezt a nézettség növelése érdekében.

A felnőtté válás küszöbén, a 16. életév után, az ember szerencsés esetben már nem érzi azt a késztetést, hogy barátai előtt egy pohár boroskóla után Borisz Jelcint alakítson. Ugyanakkor Nagy Feró a Hal a tortán egyik epizódjában meglepően bizonyította, hogy ő is megérdemli az "örökifjú" titulust. Persze, érdemes megjegyezni, hogy a műsor készítői talán buzdították erre a szerepjátékra, és nem csupán a három pálinka hatása alatt keltette életre Axl Rose-t az Appetite For Destruction korszakából. De ha azt nézzük, Feró a képernyőn kívül is sokkal meggyőzőbben hozta a részeg, agresszív karaktert, mint a Barátok közt bármelyik színészóriása az elmúlt 22 év alatt. Ironikus módon később Demcsák Zsuzsa mutatta meg, hogyan kell ezt a mesterséget igazán profin, a kamerák kereszttüzében űzni. Feró színészi tehetségét az RTL Klub is mesterien kihasználta a Kész átverés egyik felejthetetlen jelenetében.

Színielőadás ide vagy oda, a Nemzet Csótányának vacsoravendégei előzőleg oly önfeledten pislogtak a Feró által röptetett lóf*szok hallatán, mintha csak szomáliai kalózok túszvideóján szerepelnének, ez pedig jó eséllyel nem gyakorolt negatív hatást a nézettségi mutatókra. Ferónak tehát vélhetőleg kiadták az ukázt az újrázásra, bár ez a jelenet már némileg olyan, mintha személyesen Sas Tamás instruálta volna. (Értsd: hitelességét illetően erősen kifogásolható.) Az epizódzáró telefonhívás leginkább egy kérdést vet fel: ki lehet az a testi-lelki jóbarát(?), akit hősünk előbb G*ci becenéven szólít, majd a "szia, gyere, gyere" szavakkal buzdít, végezetül azt tanácsolja neki, hogy "a gyereket b*szd ki a p*csába?"

A "Hal a tortán" című műsor szerkesztői néha mintha tudatosan arra törekedtek volna, hogy a versenyzők intelligenciahányadosa egy hét alatt a 130-as határvonalat súrolja - persze ezt csoportosan értve, nem egyenként. Ezt bizonyítja a következő álomcsapat, melynek tagjai szinte naponta keveredtek botrányosnak szánt civakodásba. Ha valaki esetleg nem emlékezne: Geronazzo Mária Kovács "Kovi" István felfedezettje volt, aki a kamerák kereszttüzében próbálta alátámasztani a "Nem csak a húszéveseké a világ" című táncdalslágert. Hozzá kell tennünk, hogy nem igazán meggyőzően, és egyébként sem érezzük magunkat különösebben hálásnak ezért az élményért. A "Hal a tortán" történetének egyik legzűrzavarosabb hetében szinte minden vendéglátónak kötelező volt balhét kavarni valami elég ostoba ürüggyel, de talán a legmegrázóbb pillanat az volt, amikor a konfliktusokba belefásult Mária háborút hirdetett a béke érdekében.

Amikor még a régi szép időkben Hulk Hogan a lakókocsik világában, az alabamaiak szórakoztatására, a kamerák kereszttüzében, fröcsögő nyállal hirdette meg a Macho Man elleni összecsapást, az egy igazi Shakespeare-i dráma szintjén mozgott – legalábbis a pankrációs világ keretein belül. Ehhez képest a Life TV főzőműsorának "konfliktusai" néha olyanok, mint egy gyenge utánérzés. Hajdú Péter stábja mintha megállt volna a kreatív írás legalsó fokán, ahol a Vacsorakirály cím megszületett, és ez a szellemi magasság nem sokat változott azóta. Így aztán nem meglepő, hogy az egykori VV Aurelio, mint egy modern kori konyhaművész, szőlőt, banánt és almát tálalt vendégeinek desszertként, és amikor azok a plasztik-tálalás miatt felháborodtak, ő egyszerűen felszólította őket, hogy plasztik-távozzanak.

A hálószobák sötétjében néha megjelennek olyan nyári muslicák, akik a képernyő előtt töltött időt illetően mérsékeltebb hajlamot mutatnak, mint a Való Világ egykori „harcos” hőse, Baukó Éva. Hősnőnk, aki 2011 óta Madonna hírnevére pályázik, immár öt Arany Málna-díjat szeretne begyűjteni, akárcsak az ikonikus énekesnő. E két tényező alapján pedig tökéletes jelöltnek bizonyult a Vacsorakirály című műsorhoz, ráadásul a rendező egy olyan feladatot bízott rá, amelyben évtizedes tapasztalattal rendelkezett: látványosan kellett megvédenie magát, miután a magyar valóságshow-k Forrest Gumpja, Alekosz női alakjában sértette meg őt.

Related posts