Az áfa-számlázás folyamata kiemelkedő fontossággal bír a vállalkozások pénzügyi működésében. Az áfa, vagyis az általános forgalmi adó, a termékek és szolgáltatások értékesítése után fizetendő adó, amelyet a vásárlók a vállalkozásokon keresztül fizetnek be
Tisztelt Szakértő! Szeretném felhívni a figyelmét egy minőségi reklamációval kapcsolatos kérdésre, amely a Koreából importált anyagokkal kapcsolatban merült fel. A gyártó nem ismerte el a reklamációt, de az osztrák cég, amely a gyár képviselőjeként eljár, igen. Ők felajánlották, hogy nem szükséges átvennünk az anyagokat, mivel képesek más vevőnek értékesíteni azokat. Ezzel kapcsolatban már megállapodtunk, de most újabb bonyodalmak merültek fel az áfa-elszámolás kapcsán. A problémát az okozza, hogy a vámkezelés az eredeti számla alapján már megtörtént, és az osztrák cég szerint emiatt nem tudják újra vámkezelni az anyagokat az új vevő számára. A következő javaslatot tették számunkra: 1. A mi cégünk az áruk szlovén kikötőben maradt készleteit eladná a koreai cég osztrák leányvállalatának. 2. Az osztrák cég ezt követően továbbértékesíti a termékeket egy másik magyar vevőnek. A termékeket először a mi telephelyünkre szállítják, ahol a megfelelő dokumentumok (például CMR) kiállítása után az osztrák cég utasításai szerint kell megszerveznünk a szállítást az új vevő részére, anélkül, hogy a termékeket ki- vagy felrakodnánk. 3. Fizetés: az osztrák cég átutalja nekünk az új vevőtől befolyt vételárat, amit mi haladéktalanul továbbutalunk az osztrák cég koreai anyavállalatának. Kérdésem az, hogy ez a folyamat így szabályosnak tekinthető-e? Amennyiben igen, minősül-e ez az értékesítés háromszögügyletnek? Továbbá, helyes-e, hogy ebben az esetben 27%-os áfával kell a számlát kiállítanunk? Köszönettel, [Név] [Cég neve] [Elérhetőség]