Itt van 25 olyan film, amelyek még mindig elérhetetlenek az Egyesült Királyság területén.

A Brit Filmbesorolási Tanács (BBFC) 1912 óta áll a brit filmipar élén, felelőssége, hogy a forgalmazásra szánt filmek megfelelő korhatárokat kapjanak. Ezen kívül jogában áll akár meg is tiltaná egyes alkotások bemutatását, vagy jelentős cenzúrázást alkalmazhat, ahogyan azt a '80-as évek "Video Nasty" pánikja során tapasztalhattuk.
A hosszabb-rövidebb időre indexre tett filmek listáján olyan klasszikusok szerepelnek, mint a Pier Paolo Pasolini-féle Saló, avagy Szodoma 120 napja, A gonosz halott, A texasi láncfűrészes mészárlás, a Kutyaszorítóban, a Brian élete vagy Az ördögűző, amelynek az eredeti moziforgalmazása ugyan nem volt teljesen betiltva, de a videómegjelenését sokáig nem engedélyezték.
Érdemes észben tartani, hogy sok film esetében a "betiltás" nem mindig jelenti a végleges eltiltást. Gyakran csak annyit takar, hogy a film nem kapott forgalmazási engedélyt, vagy csupán erősen cenzúrázott verzióban, esetleg kizárólag felnőtt nézők számára volt elérhető.
A cenzúra szabályai folyamatosan átalakulnak, így nem meglepő, hogy számos korábban betiltott film ma már szabadon megtekinthető. Ennek ellenére még mindig létezik legalább 25 film, amely a feketelistán maradt. E filmek többsége jogi normákat sért, mint például a Bumfights, amely valós emberek – köztük hajléktalanok – között zajló verekedéseket dokumentál. Hasonló okokból kifolyólag került betiltásra a Changing Room Exposed című alkotás is, amely az emberi jogok európai egyezményét megsértve, beleegyezés nélkül mutat férfiakat egy öltözőben, rejtett kamerás felvételeken.
A listán olyan exploitationfilmek szerepelnek, amelyek nyíltan ábrázolják az erőszakot és a szexuális tartalmakat. Manapság számos film tartalmaz explicit jeleneteket, ami önmagában nem lenne feltétlenül probléma, azonban ezek a betiltott művek gyakran a szexuális visszaéléseket idealizálják, vagy éppen kiskorú színészeket vonnak be a produkciókba. Olyan alkotások is találhatók köztük, mint az 1977-es "Gestapo's Last Orgy" vagy a "Hate Crime", amelyekben az antiszemitizmus és az öncélú erőszakábrázolás együttesen jelenik meg, így még inkább megkérdőjelezve a filmek morális értékeit.
Amennyiben a filmben szereplő, károsnak ítélt jelenetek nem távolíthatók el könnyedén – például mert ezek alkotják a cselekmény jelentős részét –, gyakran az egész alkotás betiltásra kerül.
A lista csúcsán áll Michelangelo Antonioni neve, aki a híres A legyőzöttek (I Vinti) című filmjével hívta fel magára a figyelmet. Ebben a művében fiatal, gyilkosokból álló karakterek bontakoznak ki, akiknek sorsát követhetjük nyomon. Érdekes, hogy a filmet soha nem nyújtották be újra a besorolásra, pedig manapság valószínűleg zökkenőmentesen átkonvertálnák a modern nézők igényei szerint.