Egy újonnan megjelent tanulmány alapján a legtöbb autógyártó aktívan gyűjti és értékesíti a felhasználók adatait.

A Consumer Reports szerint sokszor érzékeny adatokat is gyűjtenek a gyártók.
A legfrissebb Consumer Reports kutatás alapján az autógyártók a legújabb modelljeikkel folyamatosan gyűjtik a felhasználók adatait, amelyeket később külső cégeknek értékesítenek. Az amerikai piacon tevékenykedő gyártók adatkezelési irányelveit részletesen megvizsgálták, és ezek a dokumentumok néha akár több ezer oldalt is kitehetnek. Az autótulajdonosok gyakran sietve átlépnek ezekre a tájékoztatókra, az „Ok” gomb megnyomásával, hiszen inkább az új autójuk vezetésére koncentrálnának, mintsem a hosszú szövegek olvasására. Ezzel azonban sokan nem is sejtik, hogy milyen széleskörű engedélyeket adnak a gyártóknak.
A jelentés alapján számos autómárka figyelemmel kíséri vezetési stílusunkat, szokásainkat, sőt, néha még azt is, hol tartózkodunk. Például a Mitsubishi Motors Road Assist+ alkalmazás nyomon követi a gyorshajtásokat, az intenzív fékezéseket és az éjszakai vezetéseket is. Ezek az érzékeny információk gyakran a gyártók által biztosító társaságokhoz kerülnek, akik ezeket az adatokat felhasználva személyre szabott biztosítási díjakat állíthatnak össze.