Alonso: Magamban nem táplálok kétségeket | M4 Sport


Bármilyen kihívásokkal teli időszakot él meg az Aston Martin, Fernando Alonso magabiztosan hisz saját tehetségében, és nem talál ellentmondást abban, hogy optimista legyen.

Kiábrándító eddig az Aston Martin 2025-ös szezonja. Lance Stroll révén az első versenyeken némi szerencsével összehoztak 10 pontot, de azóta nemigen volt esélyük a legjobb tízbe kerülni. Fernando Alonso már 6 verseny óta pont nélkül áll, és ezzel 2017-tel együtt a leggyengébb idénykezdését produkálta.

A kétszeres világbajnok Miamiban az utolsó előtti helyen zárta a versenyt, miután először állt rajthoz a Q3-as időmérőn idén. A sprintfutamon pedig már-már elérte a pontszerzést. Kifejtette, hogy bármennyire is jól teljesít az autó, az eredmények nem az ő tudásának a tükröződése.

A türelem kulcsfontosságú. Bízom a megérzéseimben és a teljesítményemben. Pénteken sikerült beverekednem magam a Q3-ba egy olyan autóval, amelyről vasárnap kiderült, hogy húsz másodperccel elmaradt a többiektől. Szombaton a dobogós helyezésért küzdöttem Hamiltonnal és Albonnal egy olyan versenyen, ahol a körülmények folyamatosan változtak. Tudatában vagyok a helyzetünknek az autóval, de személyesen nem aggódom.

A veterán világossá tette a dolgot.

Az Aston Martin bevallottan amolyan felkészülőévként kezeli a mostanit. Nem is akarják minden forrásukat az AMR25-ös problémáinak orvoslására fordítani, helyette azon fáradoznak, hogy 2026-ra előkészítsék a terepet, és a gyári eszközök, de a csapat működése szempontjából is olyan szintre lépjenek, ami szükséges a sikerességhez.

Alonso hangsúlyozta: ebben a tekintetben továbbra is bízik a csapatában, még ha a jelenlegi eredmények alapján ez kissé szokatlannak is tűnhet. „A célunk a 2026-os világbajnokság megnyerése. Közelebb kerültünk ehhez? Ezt jövő februárig nem tudhatjuk meg. Megszerveztük minden idők legjobb tervezőjét, és már egy új szélcsatornával is rendelkezünk.”

Idén még tizenkilenc verseny vár ránk, és ezek után, a mostani eredmények és a pontszerzés hiányában is azt kell mondanunk, hogy optimisták maradunk. Lehet, hogy ez ellentmondásosnak tűnik sokak számára, de ettől függetlenül bizakodóan tekintünk a jövő elé.

- magyarázta Alonso.

Andy Cowell, a csapat vezetője, kifejtette, hogy jelenleg a figyelem középpontjában a korrelációs problémák állnak, amelyek a korábbi években eltérítették a fejlesztési irányvonalukat. "Alaposan elemezzük az autó viselkedését, és az így nyert adatokat integráljuk az új fejlesztéseinkbe. A szimulátorunk egész héten folyamatosan támogatott minket a háttérben. A versenyt követően újra áttekintjük az adatokat, de más szimulációs eszközöket is igénybe veszünk, például a körszimulátort, ami a számítási feladatainkat segíti. Az események során szerzett tapasztalatok alapján folyamatosan finomítjuk ezeket a rendszereket" - tette hozzá.

Előrebocsátotta továbbá:

"Bizonyos technológiákat, amikkel 2026-ra készülünk, már az AMR25-tel tesztelni fogunk éles versenyeken. Ha a versenyeken működik valami, akkor legalább tudjuk, hogy már készen áll a bevetésre."

Ebből a perspektívából nézve az idei járművüket tesztautóként alkalmazzák. "A második félévben egyre inkább így fognak eljárni" - osztotta meg, hozzátéve, hogy ennek ellenére is várhatóak új fejlesztések az idei modellhez, mivel még nem tisztázott, mikor érdemes leállni a munkával.

Related posts