A Hévíz, Zalakaros és Hajdúszoboszló a magyar párok legkedveltebb romantikus úticéljaiként emelkednek ki – Spabook.
A Valentin-hétvége jelentős forgalmat hozott a hazai szálláshelyeknek, hiszen a második februári hétvégéhez képest országosan 20%-kal több, mintegy 243 ezer vendégéjszakát regisztráltak. Sokan a SZÉP-Kártyájukat is használták az ünnepléshez, amelyről közel 20%-kal nagyobb összeget fordítottak szállásfoglalásra, mint az előző héten. A belföldi utazók 87%-a vidéki úti célt választott, és szinte minden korosztály képviseltette magát az utazók között. Az adatokból az is látszik, hogy a romantika hétvégéjén vendégeskedő legidősebb pár hölgytagja 86 esztendős volt, és 90 éves társával utazott.
A Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központ (NTAK) adatai alapján idén a Valentin-napot hétvégi pihenéssel összekötő utazók 58%-a vidéki desztinációkat részesítette előnyben. A belföldi utazók 87%-át is a fővároson kívüli szálláshelyek üdvözölhették a február 14. és 16. közötti időszakban.
A vidék hazai szerelmeseinek népszerűségi rangsorát nézve ismét fürdővárosok lettek dobogósok. Toplistájukat Hévíz vezette, a második Zalakaros és a harmadik Hajdúszoboszló előtt. Ugyancsak Hévíz volt az éllovasa a nemzetközi vendégek vidéki desztinációs népszerűségi listájának is, melynek második helyezettje ugyanakkor Szeged lett, harmadikként pedig Bük kapott rajta helyet.
A vidéki tájak vonzereje szempontjából a Balaton mind a hazai, mind a külföldi látogatók körében a legnépszerűbb célpontnak számít. Ezt követően a magyar turisták körében a Mátra-Bükk és Budapest környéke foglalja el a második és harmadik helyet, míg a nemzetközi utazók leginkább Bük-Sárvárt, valamint Debrecent és annak vonzáskörzetét részesítik előnyben.
Az NTAK adatai szerint a romantika hétvégéje során a résztvevők közel 60%-a a 25-54 éves korosztályból került ki. Érdekes módon azonban nem csupán a fiatalabb generációt vonzotta a Valentin-hétvége, hiszen az 55-64 évesek aránya 13%, míg a 65 év felettiek 8%-ot tettek ki a vendégek táborában. A legidősebb pár, aki ezen a különleges hétvégén együtt pihent, 90 és 86 éves volt, ami jól mutatja, hogy a szerelem és a romantika nem ismer korhatárt.
A február 14-i hétvége igazi ünnepi hangulatban telt, és a látogatók láthatóan bőkezűbben költöttek, ami a szálláshely-szolgáltatók számára kedvező eredményekhez vezetett. Összesen körülbelül 7,5 milliárd forintos bevételt könyvelhettek el, ami 15%-os növekedést jelent az előző februári hétvégéhez képest. A romantikus pillanatok megünneplésére sokan a SZÉP-Kártyájukat is elővették, amelynek segítségével 349 millió forintot költöttek el a szálláshelyeken – ez közel 20%-kal magasabb összeg az előző hétvégéhez viszonyítva.