Lehet, hogy a francia-román autómárka komoly versenytársa lesz a Suzuki-nak?


Sokáig nem volt kérdés, hogy Suzuki S-Cross a legjobb választás, ha egy használható méretű utas- és csomagterű, megfizethető árú városi terepjárót szeretnénk vásárolni. Azonban most új kihívója akadt a hazánkban népszerű japán autómárkának, ugyanis látványos dizájnnal és a modern technikával indul csatába ellene az új Dacia Duster. A cikkből kiderül, melyik 4×4-hajtású, lágy hibrid rásegítésű turbómotoros SUV kerül ki győztesen az összehasonlító teszt alapján.

Megszokhattuk, hogy idehaza hosszú ideje vállvetve harcol a piaci elsőségért a Suzuki két esztergomi SUV-modellje: a múlt évet például a Vitara húzta be, míg tavalyelőtt az S-Cross vitte a prímet. Sok rivális modell készült már arra, hogy belerondítson a házi versenybe, ám egyik sem lett bestseller, és bizony még az új Dacia Duster eladási darabszáma is csak a felét teszi ki annak, mint amit az S-Cross produkál. Persze a gyártók számára igazán fontos volument nem hazánk, hanem a nagyobb országok piacai jelentik, ezért érdekes kitekinteni az összeurópai eladásokra is: ott bizony korántsem tarol a Suzuki, miközben a Dacia tavaly az EU kedvenc új autóját adta (Sandero), és a 175 ezer példányban eladott Dusterrel is befért a top 10-be - írja cikkében a Magyar Nemzet.

Érdemes tehát komolyan venni a francia-román autómárkát, hiszen a megfizethető ár mellett - a fapados időket feledtetve - egyre bővülő szolgáltatásokat és mind izgalmasabb formaterveket kínál. Netán a nyugati népszerűsége azt jelenti, hogy a klasszikus japán autós értékeket, úgymint hatékony motort, kezes viselkedést és megbízhatóságot ígérő Suzuki tulajdonságait, vagy legalábbis vonzerejét összességében felül tudja múlni? Ahhoz, hogy ez kiderüljön, az S-Crosst és a Dustert hasonló kivitelben, vagyis lágy-hibrid rendszerrel támogatott turbós benzinmotorral, csúcsfelszereltséggel és könnyű terepen magabiztos előrejutást nyújtó 4×4-hajtással küldtük ringbe, amivel bizony az áruk át is lépte a tízmillió forintos lélektani határt.

Ráncfelvarráson esett át a japán SUV

Alapjait tekintve egyáltalán nem friss modell az esztergomi gép:

Karosszériáján a két tengely közötti részt kivéve szinte minden megváltozott, azóta legfeltűnőbb stílusjegye a markáns hűtőmaszk és az új, már bi-LED fényszórók tagolására rímelő krómozott díszléc. Ezen felül változott a C oszlop oldalablakainak, illetve a teljes farrész formája, igaz, utóbbit néhányan kissé szomorkásnak látják.

Related posts